• Groepen op De Vaart
  • Gewoon goed onderwijs
  • Bewegen op De Vaart
  • Verrijking
  • Opvang voor 0-4 jaar
  • Opvang voor 4-12 jaar
  • Gewoon goede opvang
  • Peuteropvang 2-4 jaar
  • Ouder en kind
  • Zwanger?
  • Bibliotheek
  • Creativiteit
  • Kanjertraining
  • Taalrijk
  • Thematisch werken
  • Samenspel
  • 1+1=3
  • Schoolontbijt Botervloot
  • Plan en ontwikkeling
  • Visie op De Vaart
  • Identiteit en burgerschap
  • Team
  • Vaartraad
  • Agenda van De Vaart
  • Vakantierooster en studiedagen
  • Naschoolse activiteiten
  • Huygenpas
  • Foto's
  • Oudersteunpunt
  • Inschrijven
  • Open dagen
  • Aanvraag formulieren
  • Ziekmelden

Eigenaarschap van kinderen! 

 

 

Kind - Ouder - Leerkracht

Tweemaal per jaar heeft de leerkracht samen met het kind en de ouder een kind-ouder gesprek. Hierin bespreken ze waar het kind mee aan de slag wil de komende periode.

  • Eigenaarschap bij kinderen, kinderen meer bewust maken van wat zij aan het doen/leren zijn. Wat kan ik al en wat wil ik nog meer leren/doen/weten/kunnen?  Waar liggen mijn kwaliteiten en wat moet ik ook niet vergeten?
  • Betrokkenheid van de ouder verstevigen: samenwerken aan de ontwikkeling van een kind vraagt een stevige vertrouwensrelatie tussen leerkracht en ouder!

Eigenaarschap bij kinderen willen wij vergroten door te praten mét kinderen in plaats van óver de kinderen. Wij willen hen hiermee mede-eigenaar (verantwoordelijk) maken voor hun leerontwikkeling.
Door hier samen (kind-ouder-leerkracht) over te praten krijgt de ouder ook meer zicht op de ontwikkeling van het kind en ook handvatten om hun kind te begeleiden.

 

Verrijking op De Vaart

Onze school heeft 3 dagen per week een SEN lokaal, het WINDZ genaamd,  dit is de afkorting voor ‘Wind In De Zeilen’.

Ondersteuning vindt op 3 niveaus plaats:

Leerlingniveau:

  •  In het lokaal is ondersteuning voor kinderen met een lagere – of juist hogere intelligentie, problemen met rekenen en/of dyscalculie, problemen met taal, spelling en/of dyslexie of lezen en problemen met executieve functies/cognitieve functies. De ondersteuning vindt plaats in het WINDZ lokaal of in de klas.
  • In het WINDZ kunnen leerlingen ook rustig hun toetsen maken, dit gebeurt vooral tijdens de cito-weken en de IEP-toets.
  • Het WINDZ verzorgt arrangementen die gefinancierd worden door het samenwerkingsverband. Bij een arrangement wordt samen met de consulent primair passend onderwijs, onze IB-er en de SEN begeleider gekeken naar wat de leerling nodig heeft.
  • Er is ondersteuning mogelijk voor kinderen die wachten op een passend onderwijsarrangement.

Leerkrachtniveau:

  • Vanuit het WINDZ kan een observatie gedaan worden.
  • Er kan ook een co-teachings-traject aangevraagd worden, bijvoorbeeld een training zelfstandig werken, ondersteuning bij zorgleerlingen in de groep of ondersteuning bij de blokplanning.

Schoolniveau:

  • De WINDZ-coördinator traint en ondersteunt samen met de Kanjercoördinator vanuit de Gedragswerkgroep de Mediatoren van onze school en lost pesten op, we hebben een antipest-brievenbus.

 

 

Lees verder

Handige informatie


Team van De Vaart

Kennismaken

Inschrijven

Blosse opvang

 

Continurooster

Vakanties

Aanvraag onderwijsverlof

Ziekmelden

 

Privacy ons kindcentrum

 

Contact


  • Kindcentrum de Vaart
  • Standerdmolen 2-8
  • 1703 NK Heerhugowaard
  • info@kindcentrumdevaart.nl

Facebook

Zoeken


 

Op zoek naar kinderopvang?


Bekijk alle Blosse opvangvormen

 

Ook een leuke baan in opvang of onderwijs?


Kijk eens op www.werkenbijblosse.nl

Laat een bericht achter


Aangesloten bij


 

 

Copyright 2023 - Kindcentrum de Vaart
Inloggen | Ziber Education - Schoolapp vergelijken? | Ziber - Responsive of Adaptive? | SdH Vormgeving - /Team4School - Vormgevers